مشاوره رایگان

کاربرد فوم ورقه‌ای در صنعت ساختمان‌سازی

کاربرد فوم ورقه‌ای در صنعت ساختمان‌سازی

چکیده محتوای این صفحه

کاربرد فوم ورقه‌ای در صنعت ساختمان‌سازی به منظور عایق سازی و زیبایی دکوراسیون داخلی با کمترین هزینه است.

یونولیت یا پلاستوفوم به شکل های مختلفی تولید می شود تا برای هر استفاده ای مناسب باشد. یکی از انواع یونولیت های تولیدی ، فوم های ورقه ای می باشد. کاربرد این فوم ها بسیار زیاد است. یکی از کاربردهای این فوم ، ساختمان سازی می باشد.

ساختمان سازی با استفاده از مصالح ساختمانی نوین و جدید ، پیشرفت زیادی کرده است. یکی از مصالحی که جدیداً در ساختمان سازی مورداستفاده قرار می گیرد و استفاده از آن مزایای زیادی دارد ، یونولیت های ورقه ای و بلوکی در انواع مختلف می باشد.

استفاده از فوم های ورقه ای در ساخت و ساز

کاربرد فوم ورقه‌ای در صنعت ساختمان‌سازی ، فراوان است. در واقع در بخش های گوناگونی از ساختمان از این فوم ها استفاده می کنند. با توجه به رشد جمعیت و افزایش ساخت و سازها ، استفاده از مصالح ساختمانی مقرون به صرفه ، یک نیاز اساسی است.

مهندسان و سازندگان به دنبال آن هستند که مصالحی را برای ساخت و سازهای خود انتخاب کنند که ضمن داشتن بالاترین کیفیت و مقاومت ، قیمت پایینی داشته باشند تا بتوانند هزینه های سرسام آور ساخت و ساز را کاهش دهند. گرانی مصالح در سال های اخیر ، کمر سازندگان و پیمانکاران را شکسته است. درست است که آنها نرخ واحدهای خود را افزایش می دهند ، اما باز هم تأمین مصالح ساختمانی برای یک پروژه دشوار است.

یکی از مصالحی که استفاده از آن در ساختمان سازی مقرون به صرفه است ، فوم های ورقه ای می باشد. کاربرد فوم ورقه‌ای در صنعت ساختمان‌سازی ، تنها به سبب ارزان بودن آن نیست بلکه به سبب خواص متعددی است که دارا می باشد. خواص فیزیکی و مکانیکی فوم های ورقه ای بسیار عالی است.

شاید مصالح دیگری وجود داشته باشند که این خواص را دارا باشند ، اما فوم های ورقه ای از جهات مختلفی از آنها برتر هستند. بنابراین در کاربردهای موردنظر ، استفاده از فوم های ورقه ای در اولویت قرار دارد. بنابراین در انتخاب فوم های ورقه ای برای ساخت هر سازه ای از مسکونی گرفته تا اداری و تجاری و … تردید نکنید.

بیشتر بخوانید: کاربرد پانل ساندویچی دکوراتیو

اهمیت استفاده از فوم های ورقه ای در ساختمان

کاربرد فوم ورقه‌ای در صنعت ساختمان‌سازی به اندازه ای مزیت دارد که استفاده از آن در ساختمان سازی را می توان یک ضرورت دانست. امروزه به صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار تأکید می کنند. آیا می دانید که استفاده از فوم های ورقه ای موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود ؟ زیرا سازه ها از بخش های مختلف عایق بندی می شوند. این عایق بندی توسط فوم های ورقه ای صورت می گیرد.

یک نوع عایق بندی صورت گرفته دیگر با فوم های ورقه ای ، عایق سازی صوتی می باشد. در واقع فوم های ورقه ای از خاصیت عایق سازی صوتی برخوردار هستند و مانع از انتقال سروصدا به قسمت های مختلف می شوند.

کاربرد فوم ورقه‌ای در صنعت ساختمان‌سازی به دلیل ویژگی های خاصی است که دارا می باشند. یونولیت در سال های بسیار دور توسط ادوارد سیمون ابداع شد و به تدریج به کاربردهای مختلف آن پی برده شد. کمی که گذشت ، سرو کله یونولیت به ساختمان سازی پیدا شد.

در تکنیکی که سیمون برای ساخت فوم های ورقه ای ارائه داد ، واحدهای استایرن توسط پروسه پلیمریزاسیون تبدیل به ورقه پلی استایرن انبساطی شد. مزیت مهم این فوم ها این است که در ساختار خود فاقد هالوژن ها هستند. نبود هالوژن ها سبب می شود که فوم ها هیچگونه ناسازگاری با محیط زیست نداشته باشند.

فوم های ورقه ای نه تنها هالوژن ندارند ، بلکه مواد شیمیایی و سمی در ترکیب خود ندارند و این مسئله سبب می شود که با خیال راحت از فوم های ورقه ای استفاده کرد و دغدغه آسیب دیدن محیط زیست را نداشت. البته باید به انتقال ضایعات یونولیتی به مراکز بازیافت ، اهمیت داد.

مهمترین کاربرد فوم ورقه‌ای در صنعت ساختمان‌سازی چیست ؟

موارد استفاده از فوم های ورقه ای بسیار زیاد است. قبل از نام بردن چندین کاربرد این فوم ها به ذکر ویژگی هایی از این فوم ها می پردازیم که موجب بکارگیری این فوم ها در ساختمان سازی شده است.

مهمترین ویژگی های مثبت و مفید فوم های ورقه ای شامل غیر قابل اشتعال بودن یا کندسوز بودن ، سبکی ، دوام و طول عمر بالا ، سازگاری با محیط زیست ، انعطاف پذیری بالا ، تنوع سایز و ابعاد ، تنوع دانسیته ، امکان طراحی و رنگ آمیزی بر روی آن و … می باشند که ویژگی های فوق العاده ای هستند.

با توجه به این مزایا ، کاربرد فوم ورقه‌ای در صنعت ساختمان‌سازی به چندین شکل است. گاهی از فوم های ورقه ای با دانسیته بالا برای استفاده در هسته مرکزی دیوارهای پیش ساخته استفاده می کنند. فرقی ندارد که سقف یا دیوار سازه نیاز به فوم های ورقه ای داشته باشد ، این فوم ها می توانند در هر دو مورد استفاده شوند.

در هر بخشی از سازه که نیاز به عایق بندی صوتی و حرارتی باشد ، می توان از فوم های ورقه ای استفاده نمود. گاهی سقف ، گاهی دیوار و گاهی کف سازه را با استفاده از فوم های ورقه ای عایق می کنند. امکان رنگ کردن فوم های ورقه ای به هر رنگ و هر طرحی وجود دارد. البته نباید از رنگ های روغنی استفاده کرد. بهترین رنگ برای این فوم ها ، رنگ های مخصوص یونولیت هستند.

رایج ترین کاربرد فوم ورقه‌ای در صنعت ساختمان‌سازی

در میان انواع کاربردهای این فوم ها ، یک کاربرد آن رایج تر از سایر موارد است. از فوم های ورقه ای برای دکورسازی استفاده می کنند. زیبایی مقرون به صرفه ، تنها با استفاده از فوم های ورقه ای امکان پذیر است. طرح و رنگ این فوم ها مطابق با میل شما خواهد بود. دکورسازان و طراحان برای کار با فوم ها ، کاملاً دست باز هستند و آزادی عمل زیادی دارند. پیشنهاد ما این است که فوم های ورقه ای را برای ایجاد نما و دکوراسیون بسیار شیک و زیبا به کار ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *